Marija, winnares in Rome

Golfweek Rome

14 september, midden in de nacht, vertrokken we naar Schiphol. Daar heb ik de nieuwe golfers van onze groep ontmoet. De balie van KLM was nog dicht. Wachten, wachten en nog eens wachten. Uiteindelijk kon we inchecken en de golftassen achterlaten. Op naar boven bij de security lange rijen. Na twee uur was ik binnen. Wat een opluchting dat toch iedereen de vlucht hebt kunnen hallen.

Aangekomen in Romen konden we vrij snel met de bus naar ons Sheraton Parco de Medici Rome Hotel. Ja, we waren vroeg dus kon niet naar onze kamers. Snel omkleden want het was daar lekker warm en we gingen met de bus de stad in. De meesten van de groep hadden een fietstoer door het mooie Rome.
Met Carola ging ik met de Hop-on-hop-off bus voor een siteseeing City tour door Rome. Het was fantastisch en indrukwekkend. Na een gezellige en smaakvolle lunch gingen we verder met de Citybus. Het was een geslaagde dag. Carola bedankt!
Na het inchecken in het hotel en een beetje bijkomen van de dag wachtte ons het diner in het hotel, het was heel gezellig.

Volgende dag, 15 september, na het ontbijt gingen we naar de Golf Club Parco de Medici vlak bij het hotel, een leuke maar ook uitdagende baan. Het onderhoud was iets minder daardoor ook lastig om controle op de bal te houden. Heb redelijk gespeeld 30 punten. Blijkbaar had iedereen daar last van en de scores waren laag. Met 30 stables was ik de dagwinnaar. Het diner was in een restaurant midden in de stad. Het was supergezellig en het diner was fantastisch.
Op 16 september na het ontbijt gingen we naar Golf Club Castelgandolfo. Het uitzicht en de baan zagen fantastisch uit. De holes gingen van hoog naar laag en soms weer terug de heuvel op. Er werden veel foto’s gemaakt!
Na afloop vertrokken we met de bus naar een gezellig plaatselijk restaurant. Hier moesten we eerst nog flink omhooglopen om de vroegere zomerresidentie van de paus in Castelgandolfo, te bereiken. Maar het was de moeite waard.
Het diner met veel verschillende hapjes en pasta’s was verrukkelijk. Ook werden we verast door een plaatselijk zangduo, dit was erg leuk. De winnaar van de tweede golfdag was Ineke met 35 punten.

17 september was onze vrije dag. Ik wil naar de Vaticaanstad en nog wat zien, ik heb veel gelopen; 17.000 stappen gemaakt, maar wel de moeite waard. Rome, wat een fantastische stad zeg!

18 september onze laatste golfdag op Parco de Medici. De ranking na twee golfdagen was: Marija 64 pnt, Ineke 57 pnt en Carola met 53 pnt.
Voor ons was een andere wedstrijd waardoor wij lang moesten wachten. Dat kwam ons spel niet ten goede. Het was warm en na het lange wachten was de concentratie weg. Ik wilde eerder stoppen maar mijn flightgenoot Bert speelde zo goed dat ik door moest gaan. Bert was ook de dagwinnaar met 33 punten. Uiteindelijk na zes uur lopen waren we klaar. Uitgebreid op het terras gezeten en nagepraat over deze lange dag, vervolgens terug naar het hotel.
S ‘avonds voor het diner vond de prijsuitreiking plaats. Ongelofelijk maar waar…. ik ben de winnaar van deze Rome golfreis geworden met 88 pnt, Ineke tweede met 76 pnt. en verrassend derde Arnold met 75pnt. samen met Carola.

Ik kijk terug op een mooie, leuke en een gezellige golfreis.
Wil je golfen en gezellige mensen ontmoeten ga met SingleGolfers op reis!